• Główna
  • O Nas
    • Nasz dzień
    • Opłaty
    • Godziny pracy
    • Liczebność grup
    • Posiłki
      Posiłki
      Posiłki
    • Zapisy
    • Statut
    • Regulamin
  • Kadra
  • Zajęcia dodatkowe
  • Popołudniowe baśniowe
  • Program
  • Galeria
  • Kontakt

Przedszkole

  • Nasz dzień
  • Opłaty
  • Godziny pracy
  • Liczebność grup
  • Posiłki
  • Zapisy
  • Statut
  • Regulamin
  • Nasze wnętrza
  • Nasze osiągnięcia
    Nasze osiągnięcia
  • Wyprawka
  • Przedszkole Odkrywców Talentów
  • Oferta

Logowanie do strefy rodzica

Użytkownik:
Hasło:

Aktualności

  • Zapraszamy do aktualności
    Czytaj więcej »

Program

Program edukacyjny 


Niepubliczne Przedszkole Baśniowe istnieje od 1 września 2005 roku. Nasza placówka od początku swojej działalności  stawia na wszechstronny rozwój dzieci, dużą rolę przykładając do wychowania przez muzykę oraz sztukę. Dzieci mając codzienny kontakt z muzyką, chętnie śpiewają piosenki, tańczą a także uczestniczą w różnego rodzaju formach kontaktu ze sztuką. Dzieci bardzo chętnie podejmują wszelkiego rodzaju działania artystyczne pod okiem wykwalifikowanych nauczycieli. Głównym celem naszego działania jest wszechstronny rozwój naszych wychowanków ze szczególnym uwzględnieniem zdolności twórczych w zakresie muzyki.

Przedszkole "Baśniowe"  realizuje następujące programy wychowania przedszkolnego:

 Dla dzieci 6 i 5- letnich: Program wychowania przedszkolnego "Od przedszkolaka do pierwszaka",
 Dla dzieci 4-letnich :Program wychowania przedszkolnego "Razem w przedszkolu",
 Dla dzieci 3-letnich: Program wychowania i edukacji przedszkolnej "Wesołe przedszkole i przyjaciele".

Ponadto stosujemy wiele programów innowacyjnych  wspomagających rozwój potencjału dziecka:

* Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz 

Zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu mają charakter zajęć dydaktycznych, chociaż prowadzone są w formie zabawy. Celem metody jest jednoczesne usprawnienie czynności analizatorów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno - ruchowego, a także kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Ćwiczenia są prowadzone do usprawniania:

• uwagi

• percepcji

• pamięci

• wyobraźni słuchowej i wzrokowej

• motoryki i koordynacji wzrokowo -słuchowo -ruchowej, a więc integracji percepcyjno- motorycznej

Funkcje owe leżą u podstaw złożonych czynności czytania i pisania. Usprawnienie w tym zakresie wskazane jest dla dzieci przygotowujących się do nauki czytania i pisani, natomiast niezbędne wobec dzieci, u których występują opóźnienia w rozwoju tych funkcji.  Metoda Dobrego Startu kształci też zdolność rozumienia i posługiwania się symbolami abstrakcyjnymi, co ma szczególne znaczenie dla dzieci rozpoczynających naukę szkolną, w tym czytanie pisanie i liczenie. 



* Metoda Projektu

Metoda projektu polega na samodzielnym inicjowaniu, planowaniu, wykonywaniu i ocenie realizacji zadań edukacyjnych. Pozwala zatem dzieciom na samodzielne rozwijanie zainteresowań, kierowanie własnym uczeniem się podczas gdy nauczyciel pełni funkcję wspomagającą, kierującą i organizującą.
Projekt, to metoda w której:
- dziecko, lub grupa prowadzą badania na jakiś temat, który jest dla nich ważny i odnosi się do ich życiowych doświadczeń
- aktywność badawcza może trwać dłuższy czas
- dzieci planują działania samodzielnie lub w grupach
- dzieci wybierają miejsca zajęć terenowych
- dzieci wybierają materiały źródłowe.

ZALETY METODY PROJEKTU:

społeczne:
- rozwiązywanie problemów
- negocjacje
- ustalanie strategii działania
- przewidywanie życzeń i odczuć innych osób.
rozwój intelektualny:
- uczy się: myślenia krytycznego; stawiania hipotez; przewidywania i weryfikowania przewidywań; dociekliwości; wytrwałości w dążeniu do rozwiązywaniu problemu
- pogłębianie wiedzy: swoboda inicjowania i rozwijania własnych zainteresowań poprzez samodzielny dobór działań
rozwój samodzielności:
- sam określa swoje cele
- sam kieruje swoją aktywnością
- sam bierze odpowiedzialność za własną pracę
- sam sobą kieruje
- sam ocenia swoje osiągnięcia
- sam dobiera działania
- sam wybiera materiały do pracy
inne zalety:
- różnorodność działań
- udział wszystkich dzieci
- samodzielność
- wzrasta poczucie własne wartości (mam sukces)
- rozwijanie kreatywności
- włączenie rodziców w realizację projektu: zbierają materiały, książki, występują w roli ekspertów, towarzyszą w wycieczkach, biorą udział w wydarzeniu kulminacyjnym itp.


 * Metoda globalnego czytania Glenna Domana

Małe dzieci ( 2- 3 letnie) mają nieograniczony głód wiedzy połączony z łatwością przyswajania sobie nowych informacji. Małe dziecko chce i potrafi uczyć się bardzo szybko. Pragnienie uczenia się osiąga swój szczyt między 1 a 5 rokiem życia. Jest to okres, w którym mózg dziecka jest całkowicie otwarty na wszelkie informacje, które przyswajane są bez jakiegokolwiek świadomego wysiłku. "Dziecko chce poznać każdą rzecz wielozmysłowo- dotknąć, usłyszeć i zobaczyć. Może ono skojarzyć i przyswoić sobie równie szybko słowo mówione jak i pisane, dlatego od wczesnego okresu życia może ono nauczyć się czytać łatwo i w naturalny sposób, jeżeli tylko stworzy się u temu odpowiednie warunki ( G. Doman 1992).

Program nauki czytania wg G. Domana dzieli się na 5 kolejnych etapów:

1. Nauka pojedynczych słów,

2. Wyrażenie dwuwyrazowe,

3. Proste zdania,

4. Rozbudowane zdania,

5. Książeczki.

* Pedagogika zabawy

Innowacyjny charakter pedagogiki zabawy polega na tym, że- w przeciwieństwie do tradycyjnych zabaw podejmowanych przez dzieci- proponuje specjalnie zorganizowane przez nauczyciela działanie w grupie, które daje radość, uczy, bawi i wychowuje. W odniesieniu do dzieci wieku przedszkolnym pedagogika zabawy zakłada dostarczenie jak najbogatszej oferty działań, wpływających na wszechstronny rozwój w aspekcie indywidualnym i grupowym. Pedagogika zabawy łączy w sobie dwa elementy: naukę i zabawę. Szczególne znaczenie przypisuje się aktywnościom z wykorzystaniem chusty animacyjnej.


* Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa

Jest to metoda polegająca na ścisłej korelacji kultury fizycznej z kulturą rytmiczną- muzyczną oraz kulturą słowa. Główny nacisk kładzie się w niej na ekspresję wynikającą z zaangażowania emocjonalnego dziecka i jego możliwości twórczych. Orff wprowadził przed wszystkim instrumenty perkusyjne o nieskomplikowanej technice gry, a dla starszych dzieci instrumenty dęte i strunowe. W przedszkolu Baśniowym wykorzystuje się instrumenty niemelodyczne, jak: bębny, tamburyna, marakasy, pudełka, kołatki, kastaniety, talerze oraz melodyczne: dzwonki, metalofony, ksylofony. W edukacji starszych dzieci placówka stosuje również instrumentów strunowych i dętych.


*Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbourne 

W placówce metoda ta wykorzystywana jest szczególnie w grupie najmłodszej. Ruch Rozwijający to system ćwiczeń gimnastycznych wykorzystujących dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne do rozszerzania świadomości samego siebie, poznanie własnego ciała, orientacji w przestrzeni oraz pogłębiania kontaktu z innymi ludźmi. Udział w ćwiczeniach metodą W. Sherbourne ma na celu stworzenie dziecku okazji do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia swojej siły, sprawności i w związku z tym do poznania możliwości ruchowych. Ponieważ dzięki temu dziecko zaczyna mieć zaufanie do siebie, zyskuje też poczucie bezpieczeństwa. 


* Kinezjologia edukacyjna Paula E. Dennisona

Kolejną metoda stosowana w przedszkolu w pracy z dziećmi jest Kinezjologia edukacyjna, polegająca na wykorzystaniu naturalnego ruchu fizycznego, niezbędnego do organizowania pracy mózgu i ciała. Metoda wynika z faktu, iż naturalny rozwój fizyczny stanowi podstawę samodoskonalenia się bazowych nawyków widzenia, słuchania, organizowania wewnętrznych czynności psychicznych, umiejętności, spontaniczności i działań twórczych. W przedszkolu Baśniowym ćwiczenia Dennisona stosuje się najczęściej jako wstęp do głównych zajęć. Dzięki nim dziecko jest bardziej podatne na oddziaływanie edukacyjne i terapeutyczne. Bardzo duże znaczenie ma rozpoczęcie zajęć od wypicia niegazowanej wody mineralnej o temperaturze pokojowej.




Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Admin Login